V Afghánistánu prošel zákon: „Čtyřikrát týdně sex, nebo budeš manželko hladová.“

… tolik z novin. A já si řekl: „Hurááá, tam chci žít“.)

Nejsem z těch, kdo by schvaloval polévání holčiček kyselinou, když chtějí jít do školy. Nemám rád mrzačení a jsem pro svobodné vycestování žen z Afghánistánu, pokud se jim doma nelíbí. Ale jsem proti násilnému protlačování západní ideologie do tamějšího světa. Oni si tam udělají volby, pak si něco schválí a západ opět ječí, neb se mu to nelíbí.
A kdyby to byl aspoň zákon o kyselině. Ale on to je pouze zákon, který má chránit JEJICH model rodiny. Co je nám po tom, jak ONI chtějí žít? A nemohu si pomoci. Model, kde muž má povinnost rodinu hmotně zaopatřit a přitom má mnohá práva, mi přijde sympatický. A to už skutečně tak zapomínáme? Tento model byl součástí i naší kultury. Jen doba se změnila. Má teď jiné klady i zápory. Ale rozhodně se nedá říci, že tato změna udělala rodinu šťastnější. I v době kdy muž byl hlavou rodiny, tu byly šťastné rodiny.

P.S. Ženy mají více svobody, ale z mužů jsou nezodpovědní floutkové. Tak vidím tuto změnu já. Bohužel i u sebe!

16 odpovědí na “V Afghánistánu prošel zákon: „Čtyřikrát týdně sex, nebo budeš manželko hladová.“”

  1. Ženy ta změna udělala svobodnějšími a pro ty, které to dokáží pojmout, i šťastěnjšími. Proč by žena měla mít méně práv? Protože má jiné primární a sekundární pohlavní znaky? Prima důvod. Jinak Afghánistán chrání své pojetí rodiny, možná, ale ne nutně s tím ženy souhlasí, to se v takovém pojetí a systému nedozvíme, že. Opravdu tak CHTĚJÍ žít? No… jinak se tvému postoji říká kulturní relativismus. Na vyvracení tohoto postoje tady není místo.

    1. Proč zrovna méně práv? Prostě jiná práva, protože jsou jiné. A opravdu tak chtějí žít? Mnohé ano a opak jim bere klid, zázemí a štěstí.

      1. no jinak to neznají, jistě, že všechno nový a cizí (jako je svoboda a zodpovědnost) jim přináší neklid a nejistotu. A prvně jim určitě nebude dobře a budou na to samy. Ale to se vždycky časem zlepší. Na druhou stranu věřím, že v takovým vztahu můžou být některý ženy spokojený. Někdo je vede, ukazuje cestu 🙂 Jde jen o to, že by měly mít možnost volby, kterou prostě v těchle zemích nemají

        1. To je pohled naší společnosti: „Mají jen strach ze svobody, ale svoboda je to co potřebují.“ A pod tímto heslem jim do fungujících modelů rodiny implementujeme pracující matky, rozvody a jiné „klady“ svobody.

          1. Presne. Podľa mňa je sloboda nebezpečná droga. Človeka ľahko zláka a dovedie ho do priepasti. A preto ako k nebezpečnej droge je potrebné k nej aj pristupovať. Zdá sa, že moslimovia si to uvedomujú. V minulosti sme si to uvedomovali aj my.

        1. Svoboda zvolit si jak žít je utopie. Každá společnost určuje co je a není vhodné, co se smí a co se nesmí, na co máš a na co nemáš právo. A každá společnost svým ovečkám tvrdí, že ten její systém je nejlepší, ale systém nikdy nebude vyhovovat všem. A tak zbydou jen sny, touhy, myšlenky a život v rámci pravidel okolního světa.

  2. Myslím si, že ten zákon mnoho nezmění.. Pokud muž bude chtít sex, tak to bude buď po dobrém , nebo po zlém, zákon nezákon.. Možná se najdou tací, kteří toto budou praktikovat, ale nejspíš jich bude velice málo, zda-li vůbec nějací takoví „praktikanti“ najdou.. A o svobodě bych moc raději nediskutovala.. Je to jiná kultura, jiné zvyky, jiná výchova.. Svoboda je široký pojem a co je pro jednoho svoboda, může být pro druhého nesmysl či rozmar.. A neházela bych všechny muže (muslimy) do jednoho pytle.. Je spousta takových, kteří si dokáží vážit svých žen, milují je a snaží se jim dát vše, co potřebuje či chtějí..

    1. Slovo „rozmar“ slýchám v souvislosti se svojí osobou nezřídka a tak jsem na něj citlivá. Za jeden ze svých pravých „rozmarů“ považuju právě nutkání někomu dočasně patřit, -a říkám si ,Který z oněch rozmarů je ten rozmarnější? Potřeba toho, který někam patří, po svobodě (kterou vlastně ani nezná)? Nebo potřeba ženy patřit muži? Píšu tu za sebe, samozřemě, ne každá žena je tak zvířena.) a to je dobře. ps. taky záměrně píšu „dočasně patřit“, protože doopravdy nikomu nepatřím -viz to o kulturních rozdílnostech, ..šlo mi o upřímnost od základu.

  3. Fungující modely rodiny do kterých vnášíme rozvod… A víme, jak ty rodiny fungují? Od nesvobodných žen? V naší společnosti si žena muže vybrat dominantního partnera a být s ním šťastná. Pokud ji někdo týrá nedobrovolně, má v zákonu zastání. A ta dobrovolná může kdykoli odstoupit. Možnost volby je zásadní. Model, který je statický, protože nemá možnost volby zdá se tedy pevný, nenabízí nutně ženám to, co chtějí, ale to v čem jsou svázány bez možnosti volby. Některé třeba mají štěstí a manžel se chová slušně. A ty co ne.. ty mají holt smůlu. Jsou to přece ženy. To snad nejde ani obhajovat.

      1. Ale čo je týranie? Dať žene remeňom pár po zadku, keď je zlá, sa podľa našich feministiek tiež pokladá za týranie. Ale podľa môjho názoru muž má právo potrestať ženu, vždy ho mal, a trestanie nie je týranie.

Napsat komentář: Trainer (alias Otrokář) Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..